Pages

Thursday, August 15, 2013

KUTIPAN ZAKAT FITRAH 1434 H MENCECAH RM4550

Ramadhan berlalu, lebaran sudah dirai. Unit Hal Ehwal Islam Cawangan Pentadbiran MSN melalui amil lantikan MAIWP telah melaksanakan kutipan zakat fitrah bagi tahun 1434 hijrah di dalam bulan Ramadhan. Zakat fitrah yang dilaksanakan oleh warga sukan  adalah satu inisiatif bagi medan warga khasnya atlet dan pegawai sukan menjalankan kewajiban rukun Islam yang ke-3. Kadar zakat fitrah pada tahun 1434 H ini adalah RM 7 sahaja untuk seorang.


MAIWP  telah melantik Ustaz Mohammad Hasnol Bin Abu Bakar sebagai Amil di kawasan Kompleks Sukan Negara Bukit Jalil bersama 5 Amil lain bagi qaryah Bukit jalil dan Seri petaling. Ketua Amil Qaryah ialah Al fadhil ustaz Abdul Razak. Beliau merupakan Imam dan Guru tahfiz  masjid Seri petaling.





Ustaz Mohammad Hasnol Bin Haji Abu Bakar
(Amil Zakat Kompleks Sukan Negara Bukit Jalil)


Kaunter kutipan dan pembayaran telah dibuka bermula pada 22 Julai  sehingga 5 Ogos 2013 bersamaan 13 - 27 Ramadhan 1434 H di lobi tingkat 2 dan lobi operator.

 Walau bagaimanapun, selepas tarikh itu, 10 Buku resit sudah kehabisan dan penambahan 3 buku lagi. Ini menyebabkan ramai warga sukan baru hendak membayar kemudian telah dipinta melunasinya di masjid berdekatan.

Untuk rekod sebanyak 188 orang telah membayar zakat fitrah melalui Amil lantikan MAIWP. Manakala Kuasa MAIWP diberikan ‘valid’ hatta 15 Syawal 143H.

 UHEI berdoa semoga semua amalan ramadaniyyah dimaqbulkan Allah swt Ameen.

“Kekuatan ruhiyyah dicanai,kejayaan digapai”

No comments:

KAMUS ARAB