Pages

Monday, March 15, 2010

Majlis Sambutan Maulidur Rasul 1431H



Sempena kedatangan Bulan Rabiul Awwal warga sukan di MSN dan ISN tidak ketinggalan untuk meraikan kelahiran Junjungan Besar Rasullullah SAW dengan pelbagai aktiviti keagamaan. Antaranya satu talk show khas untuk atlet sempena Karnival Jati Diri Atlet pada 25hb Feb 2010 (khamis mlm jumaat) dengan penampilan Dr Azhar Sharif bertajuk "Keajaiban Rasulullah" dan Ceramah khas pada 12 Mac (Jumaat) untuk warga vista oleh Us Mohd Hanafiah Nawawi dari Bank Rakyat yang turut diserikan dengan pertandingan azan untuk remaja vista.

Kemuncak Majlis Sambutan Maulidur Rasul Peringkat MSN dan ISN pula akan diadakan pada 19hb Mac (Jumaat) bermula jam 8 pagi sehingga 12 tengahari dengan perarakan bermula dari gate A sehingga ke Dewan Komanwel MSN. Manakala untuk sesi Forum Perdana Sempena Maulidur Rasul menampilkan ahli panel akan diketuai oleh Ustaz Haji Aluwi Bin Parman (JAIS) dan Dr Arip Bin Kosmo(UKM) dan dipengerusikan oleh Ustaz Heryanto Rizal Rokman.

Majlis Sambutan ini akan dirasmikan oleh YBhg Dato' Zolkples Bin Embong, Ketua Pengarah Majlis Sukan Negara yang akan diserikan dengan bacaan suci ayat Al-Quran oleh Johan Akademi Quran Ustaz Hj Mohd Shukri Hj Ali. Majlis bakal diakhiri dengan bacaan selawat beramai-ramai dan dikuti dengan dengan jamuan makan tengahari.


No comments:

KAMUS ARAB